lördag 20 september 2014

Septemberlördag

En härlig dag men stilla hav och en sol som är växlande. Har packat ihop några väskor och kört till stan.
Grillmiddag med son, svägerska, svärmor och svärfar. Min huvudvärk har dock gjort att vi åt i Paradoret för att jag skulle kunna gå hem om jag inte orkade med. Nu gick det ganska bra i all fall. God middag med mannen som grillade oxfile och sparris, ugnsrostade grönsaker, varav morötterna och rödbetorna var våra egna. Jag hade gjort en vinsås som serverades till. Efterrätten bestod av vaniljglass, kolasås och jordgubbar. Mätt är jag. Sonen åkte hem till sig och mannen stannade kvar i grannstugan och jag har suttit här och tagit det lugnt en stund.
I morgon har vi i alla fall bestämt oss för att packa ihop och åka till lägenheten. Vi kommer säkert ut någon helg här framöver men nästa helg så jobbar mannen lördag och sonen fyller på på fredag så då kommer vi att vara kvar i stan.


Inga kommentarer: