tisdag 19 mars 2013

Vallsberget

Det man inte har i skallen får man ha någon annanstans...... Jag hade i morse mina slalomskidor och pjäxor på plats här hemma men var sjutton var stavarna?? Åkte i alla fall en sväng förbi stugan och tada där var dem, ingen ordning alls verkar det som. Tur att det löste sig för mig i alla fall. Det har alltså varit friluftsdag och i morse när jag åkte härifrån var det -15 grader. Under dagen blev det någon grad varmare men det började att blåsa så efter två åk var det läge att värma sig för jag vill lova att det bet ordentligt i ansiktet när man åkte. Vi hade i alla fall en trevlig dag trots kylan. Solen försökte tränga igenom molnen men tyvärr var det ett lamt försök. Det kom även en busslast från Byske som besökte vår slalombacke, trevligt! Vi slutade lite tidigare idag och jag åkte hem och sprang snabbt genom duschen för att få lite värme i kroppen men även för att jag luktade så mycket rök. Åkte till Lärarförbundet där vi hade valkretmöte= sitta knäpptyst i 1½ timme för att lyssna. Det här är verkligen jättetrist, telefonmöten är bra men det blir lite skendemokrati över hela tillställningen.

Inga kommentarer: