tisdag 5 mars 2013

AJJJJJJJ!!

Fick en tippande hög stol över mjukdelen på min fot idag. Aj vad ont det gjorde, jag höll på att avsluta lektionen och jag skulle egentligen velat skrika min värsta svordom. Eftersom jag hade elever i närheten så bet jag ihop. Just nu har jag värk och smärta i fotens ytterdel. Ska kanske säga att det var sitsen som slog ner över foten. Har tagit en liten promenad i kväll för jag har varit och kollat på en lägenhet. Sonen som är den egentliga spekulanten jobbar så jag ryckte in och agerade agent åt honom. En riktigt trevlig lägenhet på 40 kvm med kök och sovalkov. Renoverat 07, badrum stambytt och renoverat 02 (inte snyggt) totalintrycket av lägenheten var bra, dock har den fransk balkong.....inte min favvo! Pris 320000:- månadsavift 2246:-. Det här alternativet blir alltså billigare än att hyra en lägenhet.....ska han slå till? Det brukar ju vara en bra affär att köpa bostadsrätter men jag vet inte, tvekar eftersom han inte egentligen vet vad han vill med fortsättningen av livet. Men man kan ju alltid hyra ut i andra hand om han nu kommer på att han ska göra något annat ett tag.

2 kommentarer:

Mestmamma sa...

320 000 tkr för en liten lgh i Piteå med sån hög månadsavgift. Det måste vara en väldigt lyxig sån med kanonläge mm eller ....

Skulle aldrig betala det för en lgh i Piteå, hårt men sant!

Vissla sa...

Håller med dig Lisa. Det är otroligt mycket pengar för något så litet här i Piteå. Men som sagt var det är ju tillgång och efterfrågan som styr marknaden. //H