måndag 18 mars 2013

Röntgen

En lite annorlunda dag var det minsann idag. Har ju fortfarande ganska så ont i min trots att det är 2 veckor sedan jag skadade mig. Blånaden har övergått i gulnad och svullnaden har gått ner. Men det är något på ovansidan som fortfarande tar så ont, jag vaknar på natten om jag ligger med ovansidan ner mot madrassen. Ringde Hortlax hälsocentral (ja det är det nya namnet), fick komma dit 20 minuter senare och undersökningen tog väl ca 5 minuter. Hon skickade remiss till röntgen för om det ben jag har ont i skulle vara av så kan jag få men för livet. Som tur var fanns det en extra resursperson på skolan fram till lunch så hon var hygglig och tog min klass. Åkte till lasarettet och upp till röntgen. Där sitter man och inväntar sin tur och det gick minsann undan, fick komma in efter ca 7 minuters väntande. Sen ut igen och sitta i väntrummet i ytterligare 8 minuter. Svaret var ingen fraktur!!! Så himla skönt att veta, smärtan finns ju som sagt kvar men jag behöver inte grubbla mer om det är något fel i foten. Tillbaka till skolan och allt detta inom 2 timmar. Raskt jobbat NLL.

1 kommentar:

Mestmamma sa...

Vad bra att du kollade upp foten för som du säger, det kan bli men för livet.

/Lisa