måndag 11 mars 2013

Måndag

Ytterligare 4 utvecklingssamtal och nu är vi inne i slutfasen. Trött trött och slut i skallen alltså efter allt pratande. :) Jag har tänkt mycket på ett TV program som jag gärna ser, det är Mia på Grötö. Vilket fint lågmält program där folk har trevligt tillsammans. Feelgood TV, det är annat än alla lekprogram som finns där de skriker och gormar på varandra. Just nu har jag ett program som jag inte gillar, inte ens litegrand. Fredag kl 20 har det varit mitt favvoprogram nämligen På spåret. Nu de senaste veckorna har det varit ett lekprogram på fredagkvällen under bästa sändningstid. Ett sådant program ger mig absolut ingenting! Men tillbaka till Mia, hon hade några gäster sist nämligen Camilla Thulin, Johan Rabeus, Peter Apelgren och Anna Mannheimer. De pratade om förhållanden och hur man håller ett förhållande vid liv. Mia frågade om de hade några tips och någon sa då att "man måste välja varandra om och om igen". Det tycker jag var så fint, det finns inga recept på detta men man måste stötta och tro på varandra. Uppmuntran, humor och uppmärksamhet mot varandra är ju också bra. Tänk om man hade ett recept på detta....

Inga kommentarer: