torsdag 28 mars 2013

Skärtorsdag

Började dagen med att gå till ICA och tro det eller inte...handla. Jag har redan handlat men har ju som vanligt glömt en del. Gick till frissan kl 10.00 och blev ganska så mörk i håret. Snyggt blev det men tyvärr täcktes inte allt så jag ska tillbaka på tisdag för att frissan ska fixa det igen. Det är ju så klart inte på min begäran men jag ska vara modell till en väns dotter när hon gör sitt gesällprov i maj. Det är hon som gör mitt hår ni och hennes handledare tycker att hon ska göra om det nu för att det ska bli lättare på provet i maj. Det viktigaste är ju att hon blir godkänd och för mig spelar det ju ingen roll om jag sitter där någon timme igen på tisdag. Sonen skjutsade ut mig hit till stugan till lunch och det var så fint väder. Strålande sol och takdropp. Har suttit ute en stund men har även hunnit fixa en del genom att städa och dammtorka. Fint är det nu i alla fall. Mannen kom ut kl 18 och då var middagen klar. För en stund sedan kom den magiskt röda månen upp vid horisonten. Det är så fantastisk vackert, det tråkiga är att min kamera är hemma. Jag ska hämta den i morgon. Nu blir det en lugn och skön helg med mycket mat och sol hoppas jag.

Inga kommentarer: