torsdag 13 december 2012

Lucia

Vaknade tidigt av att min telefon ringde. Inte kul alls men jag försökte somna om och det gjorde jag såklart. Slog på Luciamorgon på TV´n, så fantastiskt duktiga elever som sjöng där. Vi har ju haft lucia i kyrkan idag. Det är åk 5 som håller i det hela så nästa år är det vår tur, en hektisk dag men man brukar vara nöjd när det är över. Mannen och sonen ska på bio i kväll och se Hobbit. Jag passar eftersom jag inte har sett de första filmerna. Den första har jag visst sett enligt sonen men jag kommer bara i håg fragment så det är nog läge att se om den någongång. Taskigt minne har jag i alla fall. Huvudvärken har funnits även denna dag men jag har hållit den i schack med Immigran, vilka räddare dessa tabletter är. En sväng förbi kyrkogården och sen handling på ICA i Bergsviken. Deras ombyggnation är strax klar och de får verkligen en fin butik. Åkte även en sväng förbi morfar. Alltid lika glad blir han när man kommer. Man känner sig verkligen välkommen, när än man kommer förbi.

Inga kommentarer: