torsdag 20 december 2012

Juljunta

I går var det en hektisk dag, styrelsemöte med Lärarförbundets lokalavdelning i Piteå. Sen gick vi till Järnspisen och åt en trerätters middag. Himla gott var det, forell till förrätt, lamm till varmtätt och cremébrulée till dessert. Proppmätt rusade jag därifrån och hem där jag skulle ha juljunta. Lotta satt redan i trappan och väntade när jag kom hem. Sprang i väg och köpte pizza till gästerna. Själv satt jag och kollade in när de åt. Sen hade jag gjort en banoffepaj med egen twisst. Det uppskattades vill jag säga. Efter julklappsutdelning så åkte de hem strax före 22. En trevlig kväll! Jag fick ett par ljusstakar och en gris i betong. Mycket nöjd. Idag har vi haft pyssel med våra fadderbarn. De äldre är så duktiga på att ta hand om de yngre eleverna. Riktigt roligt att se. Mannen och jag ska åka och julhandla i kväll. Förhoppningsvis finns det mesta hemma så att vi endast behöver handla mat en gång nu innan jul. Har fått fina blommor av klassen i dag och det var tre amaryllisar i snitt, vackert och juligt.

Inga kommentarer: