onsdag 26 december 2012

Annandag Jul

Idag har jag gjort något som egentligen går emot min känsla. Jag har nämligen varit på REA, jag brukar aldrig handla under juldagarna för det strider mot min tanke med att julen ska vara en fridens och lugnets högtid. Jag gick ner på stan strax efter 10 och det var inte speciellt mycket folk. Jag skulle köpa en bok, byta en CD-skiva och kolla in en kjol som jag har sett tidigare. Kjolen satt illa så det blev inget köp. Däremot gick jag till Kicks där jag köpte lite smink och parfym. Hemma igen efter en timma och nu har jag även varit på promenad för att rymma maten som vi ska äta i eftermiddag hos mamma. I övrigt ska jag inte göra ett jota i dag heller!! Tjoho så skönt!!

2 kommentarer:

Monika sa...

Hej !! Ibland är det skönt med lov.fast jag får ta ledigt om jag ska vara ledig länge =)Jag hade sån tur att jag blev ledig Julaftonsnatten och för betalt p.ga dålig planering...Men igår jobbade jag och det var hur lugnt som helst =)

Vissla sa...

Jobbar man inom service så får man ju vara beredd på att jobba lite nu och då. Sonen jobbar ju på Go excellent och där har man 200% extra på tex annandagjul. Det lönar sig bra att jobba sådana dagar! //Helena