söndag 9 december 2012

Andra advent

En väldigt vacker andra advent med snöfall som har fallit hela dagen. Så mysigt det känns! Har bakat cupcakes och de blev fina men det var pilligt att sätta färgade papper runt formen. Visst blev det snyggt men det vete sjutton om just det momentet var värt den tid det tog. Mannen har hjälpt mig med min utställningsbild till fotokursen, hoppas bara att jag blir godkänd för nu är jag less på det hela. Har tagit en promenad i det härliga vädret, kom hem helt snöig men glad i själen, passerade förbi Piteå stadskyrka och det såg ut precis som ett julkort med all snö och belysning som var där. Har tvättstugan i kväll och det ska jag väl fixa samtidigt som vi ska ta en tur till svärmor och svärfar. Tur att vi bor nära för det går snabbt att springa hem och hänga en maskin.

2 kommentarer:

Mestmamma sa...

Men det är ännu smidigare att tvätta hemma för då har man ingen tid att passa och kan ta det när man vill :-)

/Lisa

Vissla sa...

Visst är det bra med egen maskin, men torkutrymmet är så begränsat. I vår tvättstuga har vi ett stort torkrum och jag gillar att hänga min tvätt. Tumlar underkläder, sockar och frotté.