måndag 3 december 2012

Femtio nyanser av honom

Bokcirkel hos mig och vi har diskuterat boken av E L James, Femtio nyanser av honom. Spridda kommentarer allt från ilska till avsmak och jag då som tycker att den är ok. Om jag hade en 21 årig dotter skulle jag inte bli så glad om hon träffade en sådan kontrollerande man som Mr Grey. Förstår att boken väckt uppmärksamhet och att den lockar till sig många unga kvinnor. Det jag tänker är att det vore synd om de tack vare en bok tror att man måste ställa upp på en massa saker för en killes skull. Det var just den saken som väcker ont blod hos oss som har pratat om denna bok idag. Min fundering är också om författaren endast skrivit boken för att väcka uppmärksamhet och för att det skulle bli en bestseller. I sådana fall har hon ju lyckats eftersom den har sålt stort i hela världen.

Inga kommentarer: