fredag 21 december 2012

Jullov!!

Tjoho jag har jullov, nu ska jag ta det lugnt. Så skönt det ska bli, jag är inte alls lika trött som förra året denna dag men att vara ledig mitt i denna märka tid behöver vi alla. Att jorden ska gå under idag har inte hänt ännu som tur är....Mayaindianerna får det nog stressigt i morgon när de måste upprätta en helt ny almanacka. Dessutom har det vänt eftersom det är vintersolståndet idag, kl 11.11 vände det och nu blir det ljusare ute. Vi märker det knappt ännu på några veckor men i januari märks helt klart ljusets återkomst. Idag har det varit ett fantastiskt ljus ute, när solen gick upp var den rund och alldeles knallröd som en blodapelsin kan jag säga. Barnen sa när vi gick till matens, -Bara det inte börjar brinna! Helt klart en fantastisk kommentar som är helt berättigad. Nu när solen skulle gå ner var det otroliga färger på himlen. Det är ju dessutom kallt ute, ja riktigt kallt nu är det -21 och det bidrar ju också till den vackra himlen. Har handlat klart de sista julklapparna så nu sitter jag och väntar på leverans av en julgran som jag får börja att klä så att den blir fin och vacker.

Inga kommentarer: