fredag 23 augusti 2024

Full fart mot helgen!


Efter besök i alla enheterna så åkte jag hem för lunch. Ingen katt som mötte upp här hemma. När jag kom hem efter arbetsdagen så var det inte heller någon katt här hemma. Trackern visade att Siri sov hos grannen. Jag gick för att kolla och hittade då Trackern på marken. Det betyder att vi inte hade någon koll på katten överhuvudtaget. 

Mannen handlade mat innan han kom hem och medan han lagade plankstek så gick jag för att söka efter Siri. Gick en rejäl promenad där hon brukade vara men inte ett endaste liv. Däremot fanns det en igelkott här när jag kom hem så den fick en påse med kattmat som den genast åt upp.

Sonen kom hit och vi åt kantarelltoast till förrätt och så plankstek till huvudrätt. Sen tog vi ytterligare en promenad för att hitta Siri och så helt plötsligt låg hon och sov i en skog. Hon var rejält hungrig när vi bar hem henne. Efter mat X 2 så har hon nu somnat medan vi spelade Hollywood och idag vann sonen över oss.

Nu blir det lite Bäst i test innan sängen som väntar. 

Inga kommentarer: