måndag 3 juli 2023

Ny vecka igen!

 

Jag startade min dag att åka på ärenden och även kolla på skolorna efter Summer Games. Allt som jag såg tycktes fint och städat ut. Köpte även blommor i Hortlax till senare under dagen då vi skulle fira en 75 åring.

Svärmor hämtades hit på ett fika och en sista titt i hennes stuga. Hon hade inte koll på vilket rum som var vilket. Däremot fikade vi i hennes inglasning och då var hon med på noterna igen. 

Vid middagstid så åkte vi till stan för att fira Gunnar som idag fyllde 75 år. Syster var där och vi alla åt smörgåstårta och kakor. Gott!

Väl hemma igen så har jag plockat undan vid växthuset och burit bort krukor och fat. Har även behandlat i växthuset för jag tror att jag har spinnkvalster på paprikorna. Tänk att det kommer varje år. Det är alldeles för varmt inne i huset. Mannen jobbar på med att plocka ner och riva bland annat så har TV antennen och lampor i underspikningen åkt ner idag. Siri är i vanlig ordning med och hjälper till. Hon gillar verkligen att springa ut och in. 

I morse var det 7 grader efter gårdagens väderomslag men nu har det blivit hyfsat varmt igen. Ikväll kommer regnet. 

Inga kommentarer: