lördag 15 juli 2023

Lördag


Vaknade 6.30 då jag behövde gå på toa. En väldigt pigg katt mötte upp och hon är ju dålig i magen så hon behövde rengöras i pälsen. Jag avvaktade tills hon skulle bli lugn. Det tog rejält med tid idag. Men när hon så låg på tvättunan så kunde jag klippa bort pälsen. Sen fick hon gå ut. Mannen vaknade strax före 9.00 när jag gjort frukost.

Har målat lite på bastun idag så nu är hela röd för det första varvet. Fortsättning följer. Sen har jag klippt lite gräs i en sluttning som finns på gården. Vår Klippa har tappat självgåendet så det var riktigt tungt! Även bina har fått ett besök idag och jag har verkligen retat upp dem då jag plockade bort celler som de hade byggt. 

Bad var ett måste denna fantastiska dag med pool som hade 30 grader var det så skönt. Vilket väder och vilken värme, så skönt men tyvärr ser det ut som att det blir annat väder nästa vecka med start i morgon?

Ångbryggeriet har levererat en fantastisk skaldjurslåda. Räkor, hummer, havskräftor, aioli, skagenröra, kryddsmör och gott bröd. Till det drack vi en god champange som mannen fick i 60-års present förra året. 

Inga kommentarer: