tisdag 18 juli 2023

Mulet och regn


I förrgår och igår har det varit otroligt blåsigt och det blev ju ett rejält väderomslag. Idag har det därför varit 17 grader, mulet och någon kort regnskur. Inte så farligt dåligt väder om man ser vad de visat på väderprognosen. I södra Europa är det så varmt med 45 grader i dag på Sicilien. Inte kul för de som är där. Då får vi vara nöjda med vårt väder.

Jag åkte till stan för att göra några ärenden. Siri var utomhus (trodde jag). När jag var hemma igen efter lång tid så kom hon inte och mötte mig. Jag hade helt enkelt låst in henne i förrådet, varmt, cement, mörkt men hon ligger mest och sover. Samvetet är dock dåligt då man råkat göra en sån sak.

Dagens middag blev en macka av surdegsbröd med choritzo, majonäs, sallad, svamp och ägg. Tommy Mylimäki har gjort receptet. Riktigt gott!


Inga kommentarer: