onsdag 5 juli 2023

Mitt i veckan


Mannen har haft en skitnatt då han hostat mycket och sovit mestadels på soffan. Detta betyder att jag sovit som en stock i sovrummet. 

Vädret har varit sådär idag med åska på avstånd, regn och avslutat med sol och fantastisk kväll. Mannen har rivit en vägg i stugan för att kolla en doft som familjen hållit fast vid att det finns ett skelett från en iller eller lekatt i väggen. Det finns inget sådant skelett där och det som eventuellt luktar är gamla fågelfrön och fukt. Min svärfar matade alltid fåglar och under vintern så hade han påsen med fågelfrön inomhus och mössen har dragit frön in i väggen. 

Jag har varit till morbror med en tvättställning som han svetsat fast en pinne i. Sen har även MIO fått ett besök. Lagt upp våra arbetsbyxor som vi fått från Eksjöhus. De gardiner som jag också tänkte lägga upp blev inget av då Siri lade sig för att sova i gardinen. Söta katten. 

Har varit förbi sonen med lite nya kläder och han hade precis kommit hem då han varit i Luleå i dag. Dagens middag köpte jag på Restaurang Villan. Det blev en väldigt god och fräsch råbiff med pommes som var supergod. Till detta drack vi vin och satt och surrade i  1,5 timmar. Siri har varit ute i omgångar beroende på hur det regnat utomhus. 

Inga kommentarer: