fredag 28 juli 2023

Helg igen!

Jag har haft en riktig huvudvärksdag idag och det kan verkligen förstöra en hel dag. Många tabletter i olika varianter har det tyvärr blivit idag. Trots det har jag tvättat och städat toaletten. Sen har jag även burit ut några lättare saker från stugan så att det ska bli tomt.

Siri har varit utomhus hela dagen och i morse var det endast 16 grader och mest moln, dock har solen tittat fram då och då under korta perioder. Nu drar det in väldigt mörka moln.

Kvällens middag intogs på Tage för att fira sonens nya jobb och att mannen går på semester nummer 2. Jag tog en jubileums meny då Skoogs koncernen fyller 60 år. Helt ok men inte mer. Biff är ju inte oxfilé och det visste jag innan. Det som dock irriterar mig och det är dessutom inte första gången det händer på detta ställe. De kan inte servera kaffe med laktosfri mjölk ej heller svart tea. Hur svårt kan det vara? Det finns lite att jobba på i denna restaurang. Synd att sonen gillar den så mycket för jag behöver inte äta där mer då både Villan, Centrum och Ångbryggerier levererar på ett hela annat sätt.

FÖRRÄTT VITLÖKSBRÖD med aioli 

VARMRÄTT BIFF Grillad biff med dragonsmör, picklad rotselleri och rotselleripuré, sallad på rökta tomater, fermenterad tomatkräm, bearnaisesås och croquetter på färskost från Vuollerim. 

 DESSERT CRÈME BRÛLÉE

Inga kommentarer: