tisdag 12 oktober 2021

På ranten


Idag har jag lämnat tomten för första gången på nästan 2 veckor. Tur att det finns familjemedlemmar som ställer upp. Sonen hämtade mig till lunch för en hårtvätt hos min frissa. Oj så skönt det var. Lyxigt att få bli ompysslad och få bort den äckliga stanken från hårbotten. Som om detta inte var nog så hämtade mamma mig för skjuts till Salong Shi. Mona har färgat bryn o fransar så att jag har ögonen på plats utan smink. Gör ju detta ibland på sommaren och vid resor så jag ska slippa mascara. Just nu är det helt omöjligt att måla ögonen. Jag förbereder alltså lite för jobb här framöver.

Solstrimma i övrigt mulen himmel, väldigt vackert men nu ska det bli kyligare ute! Igår fixade mannen byxor åt mig som kusinen plockat fram på Sportringen, bra med kontakter som är hjälpsamma. Så tacksam för det. 

Inga kommentarer: