lördag 30 oktober 2021

Halloween

 


I går var det 1500 ungdomar på havsbadet och idag kommer det att vara lika många som festar tillsammans. Jag håller alla mina tummar att det inte ska komma in så mycket smitta till vår lilla stad. Jag tänker framför allt på sjukvården så att de inte blir drabbade för att människor är så sugna på att umgås.

Dagens vinmässa hoppade jag ju av skälet en bruten arm. Att dricka alkohol är inte min grej just nu med en kropp som delvis går på smärtstillande.

Vi startade i morse med att åka till Backen och hämta en TV-bänk som jag fått av en tjej. Den är jättefin, vit högblank så nu ska vi äntligen få in en större TV i stugan. Blir perfekt. Hem med den och mannen lastade av den. Sen till stan igen med diskmaskinen från Paradoret, det är nämligen så att svärmors diskmaskin i lägenheten har gått sönder. Nu har hon fått den från stugan så får vi lösa det till sommaren när hon flyttar hit igen.

Mamma och G har varit hit på ett litet fika, kul med spontanbesök det händer inte så ofta nuförtiden.

Plankstek till middag och även sonen kommer idag. Så mycket bättre börjar idag och det är några stjärnor som jag känner till men det blir säkert några nya som jag upptäcker i programserien.



Inga kommentarer: