onsdag 13 oktober 2021

Återbesök

 


Sonen hämtade mig strax efter lunch för att köra in mig till sjukhuset. Jag anmälde mig och betalade, sen upp till röntgen. Där var det många som väntade och de som jobbade stressade runt för att hinna jobba ikapp då de var försenade. 2 gulliga sköterskor tog hand om mig och den ena var en elev som höll på att lära sig. Sen ner igen och precis när jag nästan var framme vid väntrummet hörde jag mitt namn ropas upp. Blev placerad i ett rum i väntan på läkare. Allt ser bra ut som tur är. MEN jag är sjukskriven på heltid till 12/12!!! Det är ju jättelänge. Jag tänker testa att jobba på måndag. Har fått beviljat färdtjänst! :) Hur gör man ens för att boka det? Går det inte att jobba heltid så kan jag jobba mindre, kanske hemifrån några dagar/vecka? Jag ska träna armen genom att släppa ner den ca 10 ggr/dag. 

En kall morgon med minusgrader, en otroligt vacker dag med strålande sol men endast 6 grader som varmast under dagen. 

Inga kommentarer: