torsdag 28 oktober 2021

Optiker


Har deltagit på konferens under förmiddagen med att lyssna när andra pratar. Sen har jag tagit den första korta promenaden här ute. Den gick mot grannar, träffade först 2 st och så gick jag förbi Siv en stund. Jag höll mig i kanten av vägen där det inte är asfalt då jag är rädd för halka. Idag har det varit 4 grader varmt med en del sol. Väldigt vackert just då men det är mycket grått just nu. På stranden har det tinat ordentligt efter gårkvällens regn. 

Sonen hämtade mig vid 15.30 för färd mot stan. Vi stannade till för att han skulle få tanka sin bil då han kör otroligt mycket för min skull just nu. Jag har varit till optikern för att fixa nya glasögon. Ett par vanliga, ett par terminal och ett par solglasögon. Hämtas om några veckor. Åkte hem igen med mannen efter middag på Big Boy. Sen har mannen städat här hemma, nu doftar det gott av Ajax.

Inga kommentarer: