torsdag 30 april 2020

Valborgsmässoafton

Vaknade tidigt i Umeå och sen skjutsade jag iväg mamma till sjukhuset för undersökning. Jag åt frulle och så jobbade jag en stund. Hann en tur till stan i Umeå då det drog ut på tiden. Sen till lasarettet igen. Träff med läkare för konsultering om behandling. Röntgen som tog lite tid så vi lämnade Umeå vid 16.00. Mot Piteå i fint väder, strålande sol och +6 grader. Väl hemma vid 18.30 så var det rejält blåsigt.
Magnus hade gjort en fantastisk god middag.
Vit sparris med löjroms hollandaise. Det var den supergoda förrätten, lyxig och så superb.
Sen fick jag röding med primörer och en grön sås till. Smakrik och fräsch. En riktigt god middag som jag gärna bjuder andra på. Till detta så drack vi en god Riesling.
Blev en lugn kväll då jag är lite trött i huvudet. Blir bra med sin egen säng i natt.

Inga kommentarer: