tisdag 7 april 2020

Utflykt

Dagarna har fullt ös och vi har möten via Teams. Bra och nödvändigt just nu men det är lite trist. Helt ok under de omständigheter och förutsättningar som vi har just nu.
Jag har även varit förbi mamma en snabbis och hämtat ett gammalt påslakan som ska vara överdrag till en bäddmadrass. Jag fick även med mig en fullmakt som är inlämnad till apoteket. Så viktigt att göra dessa saker så att man kan få ut medicin om det skulle behövas.

Rester till dagens middag och det är bra för nu är det fullt i kylen efter gårdagens påskhandling.
Under kvällen har vi åkt på utflykt till Markbygden. Vi kollade in etapp 1 av vindkraftsparken. Det är stora områden som är skövlade. Bara ställverket tar ett otroligt stort område. Inte vackert men de som äger mark där uppe skrattar ju varje dag för de pengar som de får in.
Orsaken till hela resan var att mannen skulle till IOGT i Lillpite och fixa något med ljudet där. Under den tiden så gick jag tillbaka mot Sjulnäs och blev upplockad av mannen när han åkte i kapp mig. VI kollade även in skidtunneln när vi passerade Vitsand och farmor och farfars hus. Så otroligt lång den är.

Inga kommentarer: