lördag 11 april 2020

Påskafton

Påskafton vaknade vi efter 8.00 och var helt utvilade. Så otroligt skönt att få sova tills kroppen och knoppen vill vakna av sig själv.
Jag åkte under förmiddagen till Hortlax och pratade med morfar genom hans balkongdörr. Han sov på soffan när jag kom och han är så rolig och svarar vid första knackningen.
-Ja ja, jag kommer!
Det roliga i detta är att han stigen upp och går mot dörren trots att jag fortsätter att knacka. Det är inte lätt.... Men när han sen vänder sig om när han ser att ingen står utanför dörren så ser han mig bakom fönstret. Vi pratade en kort stund och allt var bra idag.
Handlade lite komplettering på Lundmans när jag likaså var i Hortlax.
Till lunch så kom sonen hit och vi stekte lövbiff på Murrikkan. Det blev lövbitsmackor och det är väldigt gott. Dessutom så var solen på topp och strålade så fint på oss! Efter en stund så vände vinden och det började att blåsa på oss.
Sonen kröp inomhus då han var kvar hela eftermiddagen tills det var dags för middagen.
Vi eldade upp bastun och det var skönt med ett bastubad för kroppen.
Sen har vi ätit plankstek innan Viktor åkte mot stan med en alldeles nytvättat Toyota.
Nu har vi löst Melodikrysset och idag var det tämligen enkelt.
Ikväll blir det TV och lugn och ro.

Inga kommentarer: