fredag 3 april 2020

333 döda

Jag skriver bara tråkigheter just nu men det känns verkligen dystert i vår värld. I USA dog det över 1000 personer igår och det är rekord på antalet döda i något land under ett dygn. Får verkligen se ut denna spridning ser ut om ytterligare 2 veckor?

Idag har jag jobbat hemifrån och det har känts bra men det blir långsamt trots att jag har jobb att göra. Tror att det känns så eftersom man inte pratar med någon på riktigt. Har haft det dagliga Teams mötet med kollegor sen har jag även haft kontakt med en klass över Teams. Det kan jag lova att eleverna tycker är roligt.

Om en stund kommer mannen hem från jobbet och idag ska vi grilla. Det blir gasolgrillen som får jobba. Nu är det dags att skala potatis för det blir hasselbackare. Blir gott med mat för jag är verkligen hungrig och så skönt att få träffa min lilla familj ikväll.


Inga kommentarer: