tisdag 1 januari 2019

2019

Igår avslutade vi 2018 på Fårön med god mat och gott sällskap. Tänk vad en kväll kan gå snabbt. Åkte taxi hem och väntetiden för bilen var drygt 30 minuter, bra jobbat Pite Taxi.
Vaknade ganska tidigt trots att vi såg lite av JVM där Sverige vann ytterligare en match.
Nytt år och nya möjligheter så här med ett nytt år. Mannen har börjat dagen från i förmiddags på lasarettet då M har ramlat och hemtjänsten hittat henne i morse, lite blodig och blå. Först trodde de att hon ev fått en TIA men så är inte fallet. En liten fraktur i höften och blåslagen, ostadig och gammal. Ingen bra kombo. Får se om hon får stanna kvar? Hon har ju svårt att gå då det gör ont men hon ska provocera det onda och försöka att gå trots smärtan. Svårt dock att vara hemma om man inte har rörligheten. Det var den Nyårsdagen som gick.
Sonen har skjutsat mig till Fårön för att hämta hem bilen.
Nu slötittar jag på Ivanhoe som är en riktig klassiker denna dag på året.


I går var det Mikael Persbrandt som läste Tennesseys Nyrårsklockorna från Skansens scen. Han hade lite bråttom tyckte jag.
Igår var sista dagen som privatpersoner fick köpa fyrverkerier på pinne. Inget jag kommer att sakna utan som utvecklingen är i samhället då fyrverkeriet används till att skjuta på Blåljuspersonal så är det bra att man behöver tillstånd from 2019. Däremot hoppas jag att man kan köpt "tårtor" även i fortsättningen. Alla såna här saker måste användas under begränsad tid och med sunt förnuft.

Inga kommentarer: