söndag 27 januari 2019

Lätt kallsnö

Nu har det fallit lite snö de sista dagarna trots att temperaturen ligger stadigt på knappt -20. Den här uppkommelsen för att det blir halkigt ute, när kall pudersnö landar på packad snö så blir det halkigt. Kände det så tydligt under fredagens bilturer. Även idag faller det snö.
Mannen ska åka till stugan och skotta lite och jag ska packa på mig kläder och bege mig ut på en promenad.
Igår var jag en snabbis till morfar med ärtsoppa som vi kokat, där var även en av mina morbröder (J). Sen en tur till mamma för att lämna av en mjukisdress. Snygg färg och passande storlek.




Igår em så var det Munskänkarnas årsmöte, mannen var på plats och blev vald till revisor. Jag kom senare när provningen började. Hade med 2 gäster denna gång och så var även våra stuggrannar på plats, de är medlemmar i Luleå. Clotilde Davenne stod på dagens provning och hon var själv på plats och guidade oss igenom på dåligt engelska med fransk brytning. Goda viner var det i alla fall. Sen blev det middag, entrecote som var nattbakad och potatispuré. Vi var 4 personer som gick hem till oss efteråt och knäckte en flaska skumpa. En jättetrevlig kväll!

Inga kommentarer: