fredag 18 januari 2019

Fredag

Jadå, så kom då helgen och som jag längtat. Det här är ju inte min favorit månad eller årstid för den delen. Gillar inte vintern när det är så kallt som det är nu. Idag har det pendlat mellan -16 och nu är det -23. Alldeles för kallt för mig och min kropp som värker som attan. Skulle sitta fint med en resa till varmare breddgrader just nu.




Har varit förbi mamma en snabbis för att checka av läget och nu har hon fått en rullstol. Helt perfekt för att ta sig fram i hemmavid. Det sliter lite alls lika mycket på armarna så att förflyttningarna går nu mycket smidigare.

Har varit en sväng till stugan i morse och plumsat i 40 cm för att ta mig in i garaget. Har ju mannens bil som inte har motovärmarsladd i bilen. Blir så förbannad när sånt lite ligger på plats. Senare under dagen upptäckte jag att han inte hade en kupévärmare heller!!! Blir så less, varför har man inte allt i bilen från oktober månad? Vi bor faktiskt där det är vinter....


Sista bilden kan ju tyckas rolig och den har stor igenkänning hos oss som är uppvuxna i kallt väder. Jag tror de flesta testat detta någon gång och det tar rejält ont att ta sig lös. Vi hade ett barn i veckan som provade på ett staket.... Inte kul alls kan jag lova!

Inga kommentarer: