onsdag 9 januari 2019

Isfläck

Svärmor är hemma från lasarettet, lite tjorvig och glömsk men med hjälp så fixar det sig.
Jag har lämnat blod men de fick avbryta efter halva tappningen pga av att jag hade dåligt blodvärde, 123. Bra blodtryck 115/70. A neg är blod som 7% av befolkningen har, trots att de inte tappade klart så används blodet till odling på lab. Känns bra att det trots allt går att använda. Känner mig matt och yrslig, ganska matt under hela dagen. Hjärtat pickar på men det beror nog på att jag haft otroligt mycket att tänka på ett tag.
Åkte till morfar med älgköttsoppa som vi kokade igår. Han blev så glad.
Även mamma har varit till morfar idag och när hon handlat på ICA så gick det illa på en isfläck utanför morfars hus. Hon ramlade omkull och skadade knät. Vi har besökt henne på akuten där hon låg och väntade, Nu är hon röntgad och ev spricka i benet. Många besök på las de sista månader. Fortsättning följer då jag i dagsläget inte vet vad som sker med mamma.
Nu har vi plockat ner granen och i år var den extra fin och dessutom knappt några barr har den fällt. Men julen är över och det känns ljust och fint att få tillbaka lampor och luft i rummet.


Inga kommentarer: