onsdag 16 januari 2019

Hemma igen!

Under veckan har det varit snöstorm, i måndags så kom det 50 cm på kort tid. Lite knixigt i trafiken men många tog det lugnt. Nu är det vitt, fint och ordentligt skottat så nu flyter allt på. Däremot har det varit en riktigt kall dag med -19 hela dagen. Otroligt vackert med en blek sol. Dagen har blivit 80 min längre sedan vintersolståndet. Det är härligt när det går åt rätt håll.
Igår åkte jag, sonen och syster till Sunderbyn för att besöka mamma. Vi satt ute i dagrummet och mamma kunde gå med hjälp av en rollator men det är påfrestande för henne.
Hade läsdag igår och det gick bara fint, dessutom har jag blivit godkänd på uppgiften. Nu är det full fart framåt om 10 månader så är jag klar!!
Idag har mamma kommit hem från sjukhuset. Jag och mannen har varit förbi och hälsat på en stund. Vi hade köpt med goda semlor från Hanséns och dessutom fanns det tulpaner på Ica.



Inga kommentarer: