fredag 30 december 2016

Semester

Vaknade tjugo i nio när Nodo ställde ner sina stolar....så är det att bo i stan. Men i stugan så kan det i stället vara en båt som lastas som jag väcks utav.
Tvätt även idag, renbäddat, fixat lite inför nyår. Mycket folk på stan och även på Ica. Massor med folk som ska äta i morgon!
Ute så spöregnar det och är +6 grader, inte det vanligaste vädret så här en dag innan nyår i Piteå. Nu är det som det är och eftersom det råder blixthalka ute och det har gått ut varningar så har jag låtit bilen stå idag. Dessutom är den så ren och fin så jag vill inte smutsa ner den.
Sonen kommer strax hit på middag och det blir oxfilé med blåbärssås och katrinplommunsufflé till dessert. Sen kollar vi ju på TV1,  På spåret. I morgon blir det Fårön, grabbarna lagar maten medan jag och A ska på Kust Spa, vilken lyxig nyårsafton. Så behövligt för min onda, trötta kropp!



Inga kommentarer: