lördag 17 december 2016

Lördag i december

Idag vaknade jag före 7.00 inte så bra eftersom det är ledig dag och lördag! Steg i alla fall upp eftersom det snurrade tankar i skallen. Läste tidningen, såg på morgon TV, frukost och sen lade jag mig i sängen och läste det var mysigt värre! Mannen for och hjälpte kusinen i deras lägga. Jag åkte till stugan för att ta en promenad och det var så vackert där idag när solen var på väg ner. Vi har en E4 för harar på vår gård! Bådar inte bra för kommande vår när de små liven ätit sig mätta på mina buskar och blommor.
Morfar fick ett besök och han känns inte helt ok just nu. Nu ska man komma ihåg att han är 95 år. Har även varit till kyrkogården och tänt ett ljus.
Hemma igen så fixade jag några julkort, dammsög, fixade lite mat som vi åt till middag.
Mannen kom hem när jag somnat en stund i soffan. En inte så aktiv dag men en väldigt välbehövlig sådan.
Återträffen med gänget i Så mycket bättre, trevlig underhållning. Nu blir det strax sängen igen då jag har ont i kroppen.




























Inga kommentarer: