torsdag 31 mars 2016

Sista i mars

Oj vad jag gillar att skriva att vi har 31/3, det betyder nämligen att det är april i morgon. Det gillar jag och det passar mig. Vackra dagar, sol, plusgrader, gator som sopas och sommardäck på gör mig glad och pigg. Inte helt pigg men det går i alla framåt.
Jobb idag och det har varit bra. Få barn men massor med personal så här en lovvecka.
Igår tog det slut garn för mig på den halsduk som jag håller på med och jag säger bara. Jäkla klantarsel!! Måste annonser och se om någon har kvar lite till mig. Blir en väldigt konstig halsduk i annat fall.....
Har idag gjort dagens goda gärning då jag varit på promenad och en man med rollator stoppade mig och frågade efter vägen hem. Han bor på Hamnplan 20 och mannen var på Prästgårdsgatan. Han hade besökt banken och gått fel och hittade inte hem. Såklart så tog jag 30 min av min tid och hjälpte honom hem. Stackarn fick gå långt då jag gick fel flera gånger.Är inte så hemtam på zon så det blev ju tokigt. Men vi hittade tillslut, hjälpte honom upp i hissen och sen låste jag upp dörren till hans lägenhet. Bad honom att låsa dörren efter mig.
Bio i eftermiddag och jag såg En man som heter Ove. Gillar ju boken mycket bättre men så brukar det ju vara. Tycker att det var jättebra skådespelarinsatser i filmen. Sen hem och lagade middag som idag blev köttfärssås och spagetti. Mannen har ju sen dag idag och slutar 18.15.


Inga kommentarer: