söndag 13 mars 2016

1 år sedan

Den här helgen är det 1 år sedan vi hade vår nobelfest. En riktigt rolig fest med våra vänner som hade ansträngt sig så mycket för att göra allt så bra som möjligt. Sen på detta så hade jag ju min 50 årsfest som också var fantastisk. Det här året har jag o mannen verkligen varit lata och inte anordnat något alls. Vi får se om orken återkommer.
Mello i går med finalen för året och min favorit vann faktiskt, Frans heter en 17 årig kille som sjöng en bra låt.
Idag vaknade vi med solen som strålade och -7 grader på morgonen. Åkte till stugan och jag satte mig för att sola. Mannen körde snöslunga. Efter en stund så kom U förbi med skoter. Grillade lite chortizo och fläsk. Kaffe bjöd vi också på.
Mannen och sonen har varit på MIO och hämtat svärfars säng. Leverans till Lillbrogatan där vi fikade prinsessstubbe som jag köpt på Ekbergs. Gott var det! Vår gamla säng körde vi till stugan igen och vi ska köpa en ny bäddmadrass till den.
Morotssoppa står på dagens meny och sonen kommer strax hit på middag. Vi har även levererat matvaror till honom för det verkar som att hans kyl funkar bra nu,




Ett fartyg lämnade hamnen och det ser lika uppkäftigt ut varje gång! Dock drog molnen ihop och kl 12.45 började det att regna och då var vi redan hemma igen.

Inga kommentarer: