fredag 4 mars 2016

Semester

Jag har tagit ut en semesterdag idag för att känna att jag har lite lovkänsla i alla fall. Skulle sova i morse och vaknade 4.28! Somnade om till kl 6.00 i alla fall. Gick och tränade halv 7.
Knappt några personer där den tiden om jag jämför med kl 6.00.
En mulen dag, några snöflingor -4 grader. Riktigt sorgligt väder och en riktigt sorglig dag. Min väns pappa klarade sig inte utan har somnat in tärd av sjukdom. Tråkigt vad denna cancer ställer till med! En hemsk känsla och så tråkigt för familjen som nu får leva med saknaden av en älskad familjemedlem. Sen har jag ju själv varit i samma trauma för länge sedan och det är ju även så att man inte önskar sin värsta fiende att må som en sjuk person mår i slutet. Man vill ju inte se sin älskade lida så.  Men som sagt var, denna sjukdom slår blint!


Har vari hos min försäkringsmäklare för att kolla in min pension, ser ju inte helt ljust ut men som sagt var så är det ju en tid kvar för mig innan jag går i pension.
Sonen har varit hit och vi har ätit lunch som han köpt på Subland, fy så dåligt säger jag bara. Tog en med räkor, räknade i hop till 10 räkor på mackan, den var dock fylld med dressing som var så sör. Kastade den eftersom det inte var någon angenäm smak.
Har handlat på Ö&B samt på Kcantum och Coop.
Blir middag med man och son, vi får väl äta något gott och prata kring mannens första dagar på Sparbanken Nord. Spännande med nytt jobb men jobbigt att vara på hela tiden för att lära sig nya saker.

Inga kommentarer: