lördag 27 februari 2016

Sista lördagen i februari

En vacker dag med sol men det var -16 i morse så det är rejält kallt. Har tvättat hela dagen och sen har vi varit på återvinning och pantat flaskor och burkar från sonens lägga. Sen passade vi på att handla på Willys eftersom det var där vi pantade. Jag kan verkligen inte komma överens med den butiken, men för någon enstaka gång är det ok.
Idag firar vi Margareta som fyller 61 år. Vi är bjudna dit på middag kl 16 och då ska vi även passa på att fira Märta som fyllde 89 år i tisdags och då var mannen upptagen. Blir bra att få gå iväg och äta även idag hos någon annan.
Har varit på en kort promenad för att det är skönt att röra på sig.


Fasar för kvällen när vi kommer hem igen. För nu är det dags ytterligare en gång och den här gången så kör restaurangen under oss, Rock klubb. Jag kan redan nu lova att det inte kommer att gå att vistas i kök och sovrum och matplats. Jäkligt tråkigt att hyresvärden inte lyssnar på oss. Jag som älskar att vara hemma tycker att det är en olustig känsla när man vet att i kväll kan jag inte göra det jag vill. Jag kan inte bjuda hem någon får det går inte att sitta vid köksbordet, jag kan inte gå och sova när jag vill för att det dunkar och skriks under mig. Inte kul alls!!

Inga kommentarer: