söndag 21 februari 2016

Klass 1 varning

I dag vaknade jag till ett inferno av snö/regn och blåst. Vintern visar verkligen sin sämsta sida för oss. Hatar när snön bara yr omkring och inte skapar annat än kaos. I fjällen och vid kusten har de gått ut med en klass 1 varning för det kan bli svårt att köra bil. Jag har i alla fall tur. Jag bor i lägenhet och behöver överhuvudtaget inte gå ut idag!!
Har precis pratat med sonen och han har ju ungefär samma känsla som mig, hålla sig inomhus. Ser ju serien Scandal och den kan jag verkligen rekommendera om man vill tillbringa många timmar inomhus. Spännande intriger i Vita huset.
Idag blir det ryggbiff på älg och rotsaker i ugnen, Till det så blir det en sås på sandsopp. Låter riktigt gott om jag får säga det själv.
Just nu ringer kyrkklockorna som en påminnelse att om 30 minuter börjar högmassan. Tror att det blir glest i kyrkbänkarna idag eftersom det är tungt att gå med rollator och idag är det nästan omöjligt för det är inte skottat.
Mannen jobbar sin sista helg idag och jag tycker att det blir fantastiskt. Så tror och känner jag i alla fall? Kanske kommer jag att sakna de lata dagarna då jag slappar i morgonrock, äter frukost framför TV och annat busigt som jag hittat på när jag är ensam.... Nu är vi ju duktiga på att ge varandra egentid om någon vill ha det så det kommer att lösa sig.

Inga kommentarer: