lördag 20 februari 2016

Kultur

Idag har jag varit kulturell. Mannen har jobbat sin sista helg och jag startade dagen med att tvätta. Allt gick enligt planerna så jag traskade till Kaleido för att kolla på flamenco samt en konstutställning.
Vilken stark föreställning kvinnan gjorde, vackert och gripande. Väldigt fint! Sen gick jag till konstutställning med Åsa Vengeling, fina målningar. Hem en stund och så gick jag till bion.
Där såg jag The danish girl, en bra film som blivit nominerad till många Oscar nästa söndag. Får se hur många priser det blir. En  riktigt sorglig historia om en transsexuell man. Usch så tragiskt, trots det blev jag inte helt såld på historien och jag blev inte så berörd som jag hade hoppats på. Dock så gjorde Alicia Vikander en jättebra tolkning. Hoppas verkligen att hon vinner.
Sen har jag fixat middag till mannen som hade promenerat till Lillbrog för att hänga upp tavlor. Nu ser det ut som innan branden.
Vi har sett mello och idag var det inte så starkt startfält.


Inga kommentarer: