lördag 13 februari 2016

Collet

Har haft en riktigt skön dag. Vaknade dock väldigt tidigt eftersom mannen väckte mig med sitt snarkande. Gick upp och läste tidningarna och såg ett avsnitt av Scandal.
Mannen vaknade tillslut och vi åt frulle. Sen tog jag sängkläderna och gick ner och tvättade.
Mannen gick till Lillbrogatan och packade ner böcker. Målaren kommer till veckan och då ska det vara tomt.
Kl 16 så gick jag till Järnspisen för att vara med på champangeprovning med Jenny Niska. Det var ett champangehus som heter Collet. 5 champangesorter fick vi prova på och jag hittade en favorit. Vi gick sedan in i restaurangen där C väntade på oss 3. Där åt vi en 3 rättersmiddag med vinmeny. Riktigt gott men jag tycker att SM menyn var ännu godare.
Nu sitter jag och mannen och ser på mello deltävling 2.


Inga kommentarer: