fredag 11 januari 2013

Tvätt

Idag när jag åkte hem från jobbet for jag förbi OK för att tvätta min bil. En före i kö och en bil som kom efter mig gjorde att jag bestämde mig för att stanna kvar och köra in i automattvätten. Kunde inte låta bli att ta några bilder, lite otäckt är det ju att sitta kvar inne i bilen under tvätt. Den killen som var före mig sprang ut mitt under pågående tvätt för att försöka skruva loss antennen, det misslyckades och han hoppade in i sin bil igen. Detta fick mig att tänka på filmen "Vi hade i alla fall tur med vädret". En komedi inspelad här uppe på 80-talet. Ringer Försäkringskasssan för min klients räkning, det ska ju lämnas in en årsredovisning när man är godman och jag behöver en blankett. Du är nr 58 i kön och det kommer att ta ca 7 minuter. Det stämmer inte alls, jag är just nu nr 8 i kön och jag har väntat 12 minuter än så länge.... Nu har jag kommit fram och.....ta ta, fel grupp jag är kopplad vidare. Snabbt svar men det visar sig att jag inte är registrerad som god man. Det måste fixas men de var i alla fall tillmötesgående och lovade att fixa blanketten till mig.

1 kommentar:

Mestmamma sa...

När jag hade bil tyckte jag det var så mysigt att sitta i biltvätten :-)

/Lisa