tisdag 1 januari 2013

GOTT NYTT ÅR!!!

Vi skriver 2013 och summerar det gamla året. Ett på det stora hela bra år, tappade ingen nära anhörig och vi har hållit oss friska. Januari, en trist månad som vanligt, jobb jobb och jobb, Februari, inflyttningsfest här i lägenheten för de som var med och hjälpte oss med flytten. Svärmor fyller 85 år. Mars, sportlov och vårkänslor. April, påsken firades i vanlig ordning i stugan. Vi flyttar ut dit 27/4 i samband med Valborgsmässoafton. Träd tas ner för att göra plats för garaget. Maj, mannen fyller 50 år, vi börjar att förbereda för det garage som ska byggas, sulan gjuts och väggblocken kommer på plats. Juni, midsommar på stugan med goda vänner, mannen har semester, min syster fyller 40 år. Jag får sommarledighet och det är verkligen välbehövligt, känner mig helt slut! Åker till Stockholm några dagar och har inga måsten, äter gott, shoppar och strosar runt. Juli, sommaren fortgår men det är inte riktigt varmt ute, saknar den riktiga sommaren, känns som att det är mörkt ute trots att det är mitt i sommaren. PDOL går av stapeln och vi ser en jättebra konsert med Timbuktu. Vi satt på vår balkong och lyssnade på Ramblin mind med gäster. Tände ljus och åt ostbricka det var så mysigt. Augusti, kusinträff i Kosta med mannens släkt. Roligt men tyvärr ganska stressigt. Svärfar fyller 85 år och vi tillbringar den i Luleå med middag i Piteå på kvällen. Nolamässan kommer till Piteå. Börjar om att jobba och då är det några fantastiska dagar, jag bjuder hem jobbet på lunch. September, sonen fyller 21 år, morfar blir 91 år och vi flyttar hem från stugan eftersom det regnar hela tiden. Det visar sig att Piteå har regnrekord, mest regn i Sverige!! Oktober, Höst mörker och mys! November, vi åker till Luleå och ser en konsert med Bo Kaspers. Nu kan jag äntligen börja att julpynta. December, mys mys och mys, oj vad jag njuter av denna månad. Lite snö men tyvärr rätt så kallt en längre period i slutet. Dock avslutas den med plusgrader.

2 kommentarer:

Mestmamma sa...

Ett bra år helt enkelt :-)

Gott Nytt År!

/Lisa och Zack

Vissla sa...

Jadå, det var ett bra år. Jag har ju dessutom fått en ny hobby, fotografering och det har jag ju glömt att skriva om! //Helena