söndag 20 januari 2013

Sköna söndag!

Efter en riktigt god natts sömn känner jag mig pigg och rask idag. Har varit ut och stoppat i sladden till motorvärmaren eftersom jag ska åka till Kallax om en stund. Har också varit ut på promenad och det är riktigt skönt ute i solen. Känns som att allting håller på att vända från det trista mörka till ljus och vårvinter. Får vänta ytterligare ett antal veckor innan det blir riktigt skönt när vi gräver snögrottor och grillar utomhus. Jag längtar riktigt mycket efter det!
Läser vidare i boken om Mr Grey och den här tredjeboken är inte alls uppbyggd på samma sätt som de två första, jag märkte en skillnad redan i bok två och därför var jag även nyfiken på att läsa denna. Böckerna har ju haft försäljningsrekord och sex säljer ju så jag kan förstå det. Trots det är det sorgligt att många unga tror att det är okay att ställa upp på allt för att vara tillags. Som mamma skulle jag vara väldigt orolig om jag hade en tonårstjej, så att man verkligen har lärt dem att det är helt okay att säga nej till saker som man inte tycker känns bra.

Inga kommentarer: