lördag 5 januari 2013

Trettondagsafton

Fick ju min mormors ringar i julklapp och i förlovningsringen står det 5/1-1946, det är alltså 67 år sedan just idag! Känner sådan stolthet och glädje att jag har dessa klenoder i min ägo. I dag skulle vi egentligen ha kompisar här för middag och lite andra trevligheter men mannens sjukdom gjorde att vi avbokade allt i förrgår. Nu mår ju mannen bättre idag men min axel är inte alls rolig så det känna helt ok att inte göra något speciellt ikväll. Ska se TV och ta det lugnt, ta en Pronaxen och försöka att hitta min vetekudde. Det är ju fortfarande en del saker som jag inte har hittat efter vår flytt och kudden är en av sakerna. Sonen åker till Luleå på svensexa, de ska köra iskart så det blir säkert jätteroligt. Dagens middag ska bestå av husmanskost nämligen oxfilé rullader, katrinplommonsufflé till dessert och vi kommer säkerligen att bli mätta även denna dag.

3 kommentarer:

Mestmamma sa...

Jag har fått problem att lägga till bilder - går inte alls. Har du ngr problem?

/Lisa

Vissla sa...

Nej inga problem just nu men har tidigare haft stora problem att publicera bilder. Helt plötsligt funkade det bara men det ser mycket mysko ut för jag har ingen komprimerad fil utan jag ser hela bilden uppbyggnad så det ser väldigt konstigt ut men det funkar i alla fall! Du kan ju kontakta servern. //Helena

Mestmamma sa...

Tack :-)