lördag 2 september 2023

Surströmming


Vaknade tidigt av att en liten katt ville busa. Jag steg upp redan vid 7 på grund av Siri! Men jag hade i alla fall fått mina 8 timmars sömn så det var ju bra. Idag har det varit regn av och till här ute med en temperatur på 15 grader.

Åkte mot stan för att göra några ärenden. Där var det minsann inget regn så jag såg lite malplacerad ut i min regnjacka. Har köpt nya glasögon, lämnat in 3 ringar till Sivs för att göra de större, balsamspray till håret, badlakan på Hemtex, kedja till motorsågen och så mat i Bergsviken. På ICA var det många bekanta så det tog ett tag innan alla hade pratat med mig. 

Väl hemma så har mannen bytt tvättmaskin och diskmaskin. Vi har tagit de som varit i gamla stugan. Båda maskinerna är så nya så det är värt att byta. Sen ska vi även byta toalettstol till en högre då det likaså finns en sådan att tillgå.

Ikväll blir det surströmming i klubbstugan. Så det blir både gott och trevligt att umgås lite med våra grannar. 

Inga kommentarer: