söndag 3 september 2023

Söndag


En helt lugn dag fram emot eftermiddagen då det började att blåsa från havet. Det har hållit sig runt 17 grader under dagen. 

Jag har tvättat och jag hade glömt hur mycket tvätt som ryms i en 6 kg maskin. Jag har ju under så många år endast haft en liten maskin. Sängkläder och handdukar är tvättade och vissa saker är torra men det har kommit regnskurar idag så jag blev tvungen att hänga inomhus och då tar det lång tid.

God pastalunch med kantareller. Mannen har klippt gräset med Klippon och så har han krattat upp allt det blöta gräset och det var jobbigt. Har plockat av alla paprikor och tomater för det har börjat att mögla i växthuset då det är så rått och fuktigt ute just nu. En sort av spetspaprikor har verkligen konstiga former, det har krullat ihop sig, får hoppas att de är goda i alla fall. Några kilo lingon har jag plockat och eftersom de växer på tomten så går det snabbt att få ihop. 

Middag med lax i ugnen och det blev några lådor till luncher till veckan. Jag har även fixat lite inför morgondagens junta som ska vara här. Det blir något lättare då det är stressigt att jobba och hem för matlagning så därför är det bra att kunna förbereda. 

Siri har varit utomhus hela dagen och hon njuter verkligen då. 

Inga kommentarer: