måndag 11 september 2023

Ny vecka


En fin morgon med vacker soluppgång innan solen försvann upp i molnen. Det var det!

Full rulle redan direkt jag anlände jobbet, många svåra saker på samma dag. Tur jag är gammal för det går så mycket bättre när man är närmare 60 än 30!

Föräldramöte på lilla enheten idag och det gick snabbt. Vissa grupper behövde inte mig utan de duktiga pedagogerna sköter det själva. Bra för mig och bra för dem. 

Siri har varit utomhus idag och hon låg i inglasningen när jag kom hem. Hela katten luktar tallkåda. Hon har varit vid tallen som togs ner igår och kanske en tur till stubben som just nu kådar och det är inte lätt att få bort det från pälsen. Matolja och kattschampo får det nog bli lite senare? 

Mannen är utomhus och sågar i sär tallen, nu är kronan borta men grenar och stammen är kvar och behöver bli mindre bitar. Just nu är det väldigt otrevligt väder, det regnar barr, dimman har dragit in och det blåser massor. Inte så kul men det ska dra över. 

22 år idag sen 9/11 i USA. Fy vilket vidrigt terrorbrott som skedde då med fasligt många drabbade. 

Inga kommentarer: