onsdag 20 september 2023

Mitt i veckan


Vilket väder, idag har det varit snö och snöblask under en kortare stund. Inte så kul alltså men inget att göra något åt. Efter regn kommer solsken och idag stämde det verkligen för under eftermiddagen så blev det sol och härligt. 

Jag har idag hämtat ut mina nya glasögon och jag kan lova att jag ser bra. Linser går inte att jämföra med glasögon men det kan ju vara bra att ha ett komplement. Jag är i alla fall nöjd och det är ju det viktigaste.

Idag gjorde jag Bang bang kyckling, en kinesisk rätt som blev väldigt god. Kul att prova något nytt.

Har just var och hämtat hem en sur katt, hon skrek hela vägen hem från Sandlunds hus. Sen ville hon gärna komma loss så jag fick rent utav ta i och hon hann klösa mig lite för att komma loss. Jag förstår henne för hon har varit inomhus 7.30-16.30 och det är ju rent sorgligt. 

Mannen jobbar på utomhus med en lyktstolpe som är svår att få ner i fundamentet. Men skam den som ger sig och jag hoppas att det verkligen går att få fast snarast??


Inga kommentarer: