lördag 23 september 2023

Dimmig morgon




Otroligt grått och regnigt i morse. En pigg och glad katt från kl 5.00 men vid s tiden gick jag upp och gav henne mat. Sen somnade jag om till 8.00. Frulle och tvätt av sängkläder och då hade vädret spruckit upp. Jag kunde hänga ute för att torka. Nu var de så att det inte torkade alls så jag fick plocka in allt för att torka.

Åkte till stan för att besöka vår grav i Hortlax. Sen återlämnade jag mamma i läggan innan jag gick till Systemet och Coop. Åkte sen till kyrkogården i Piteå för att plantera på graven som svärfar ligger i. Tyvärr hade de stängt av allt vatten där. Väl hemma igen så gjorde vi en eld och åt grillad korv till lunch. Sen bars plåtarna på poolen.

Det blev fint väder idag med 19 grader trots att det var mulet.

Jag har plockat lite kantareller och det blev dagens förrätt. Sen en älgentrecote med klyftpotatis samt beasås blev en god middag. 

Svårt att fånga Siri som vill vara på sina egna upptåg en bra bit ifrån huset. 

Inga kommentarer: