fredag 22 september 2023

Sommarvärme


Det svänger otroligt mycket i vädret, idag när jag vaknade var det 14 grader och igår 5 grader. Idag har det blivit 17 grader som varmast, härliga tider. Avslutade dagen hemma då jag hade Teamsmöten under eftermiddagen. 

Idag har de fortsatt att fylla ut tomten men det har inte kommit så många lass men det har varit en traktor som lagt ut massorna. Siri har fått vara inomhus men jag var ute med henne vid lunch men då var det sele och koppel som gällde. 

Spanarna har ju varit min avslutning på veckorna sedan 1980 talet. I våras slutade Ingvar Storm som programledare. Oj vad jag saknar hans röst och klokheter som han hade som programledare. Nu växlar de person och idag tycker jag tyvärr att det inte alls var bra, men det kanske blir det tillslut om man ger personen lite mer erfarenhet?

Dagens middag blev hemgjord bea, oxfilé, smashed potatis med parmesan och vin. Dessert blev pannacotta med blåbär. Väldigt gott! Vi avslutade med Chicago och sonen vann som vanligt! Nu blir det lite TV innan det är dags att gå och sova. 

Inga kommentarer: